Geranium Robertianum - C.M.I. Dr. Dumitrescu-Noica Angelica

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos

Geranium Robertianum - C.M.I. Dr. Dumitrescu-Noica Angelica

Mesaj  scarface la data de Sam Mar 02, 2013 10:09 am

Geranium Robertianum

Concluzii Finale si Interpretarea in stilul Dr. Masi

Onorata instanta si stimati colegi.

Dupa cum a-ti observat din simtomele provingului se desprind urmatoarele teme majore:

I. Prima tema si principala tema a remediului , as putea spune chiar tema centrala a remediului, este: TEMA CURATENIE, DETOXIFICARII, IN CAUTAREA PURITATII LUI DUMNEZEU, A SIMPLICITATII LUI (a se vedea intrebarea a treia din suma teologica a lui Thoma D’Aquino).

Limba incarcata, miros neplacut in gura, stomacul care digera si elimina repede ceea ce a primit, ficatul, vezica biliara, pancreasul care deverseaza din abundenta secretiile lor in vederea metabolizarii cat mai rapide a ceea ce a primit. Scaune moi, abundente, diureza crescuta, transpiratii abundente si urat mirositoare, sangerarile, relaxarea emotionala si mentala, dorinta de claritate mentala si de armonie.

Detoxificarea asimilata postului din viata crestina, duce la eliberarea de structuri egogentrice, parazite. Asa se explica imensa enegie pe care au simtit-o la un moment dat majoritatea proverilor, prin eliminarea surselor de consum parazite(griji, inchistari, duritate, habotnicie, etc).

II. A doua tema majora a remediului este TEMA IZOLARII, dar nu in scop distructiv ci regenerativ, pentru a reveni la propria lui persoana, identitate, ego si la radacini. A se vedea visele proverilor despre casa parinteasca, frati, rude apropiate sau ginduri de retragere, izolare, de a trece nevazuti, de a se detasa de problemele din jur, probleme la nivel osteoarticular, mai ales la nivelul genunchiului, de unde Dl Dr. Didier Grangeorge ar spune «probleme de conflict intre egou si alteregou»

Daca este sa ne referim la natura plantei, locul unde traieste si felul in care arata, totul tradeaza aceasta tema. Planta se gaseste pe valea apelor curgatoare de munte, in locuri umbrite, nu cu prea multa vegetatie in jurul ei. Sta cu cele doua floricele roz-violaceu (culoarea spiritualitatii) orientate in sus spre cer. Deci traieste oarecum izolata ca un pusnic, terenul din jurul ei este virgin, simplu. Creste la umbra, nu ii place sa se expuna, isi cultiva lumea interioara. Muntele simbolizeaza legatura intre pamint in forta lui, si cer. Apa linga care creste reprezinta esenta vietii si a miscarii, apa fiind oglinda cerului.

Remediul i-l simte pe Dumezeu in el insusi( a se vedea intrebare a opta din Suma Teologica a lui Thoma D’Aquino). Cauta sa acceada la Divinitate prin el insasi si tocmai aici pacatuieste pentru ca nu intelege ca « cel ce cauta sa-si salveze sufletul si-l va pierde » .Mantuirea lui depinde de martuirea celorlalti de care el se detaseaza.

Doreste Puritatea lui Dumnezeu, dar priveste prea boem si prea superficial viata. Il mai tradeaza si il mai trage in jos si maxima lui sensibilitate si senzualitate. Il atrag mai mult placerile sexuale decit fertilitatea, ii place mancarea buna picanta, cafeaua, laptele, painea, mierea. Ii place sa danseze si sa viseze. Remediul mai este tinut in loc de pamintul natal si de tot ce implica acesta (planta moare sau se adapteaza foarte greu daca este mutata din locul ei natal).

Are si o comunicare defectuasa cu cei din jur.

III. TEMA USCACIUNII

Se observa o uscaciune la nivelul tuturor mucoaselor sau o senzatie de uscaciune/usturime/arsura alternind cu hipersecretie.

In dictionarul de simboluri, la cuvantul uscaciune gasim urmatoarele semnificatii: este unul din atributele fundamentale ale focului cu care Dumnezeu obisnuite sa pedepseasca oamenii pentru pacatele lor. Are si un aspect pozitiv fiind socotita uneori unul dintre instrumentele de protectie si ajutor divin (vezi secarea Marii Rosie pentru a-si salva poporul ales sau a Oceanului asimilat ca Haosul care invaluie lumea din potopul lui Noe). Este si o perioada tranzitorie pe scara evolutiei, perioada uscaciunii sufletului. Este o perioada de incercare in timpul caruia sufletul nu-l mai simte pe Dumnezeu. Aspectul pozitiv al uscaciunii este focul pasiunii, contrariul sau – apa fiind moartea sufletului. Aspectul negativ este simbolul sterilitatii, se refera la pamintul sterp care nu mai da roade, este acela care va cauta alinarile pamintesti in loc sa se lase in voia focului arzator de sus.

IV. TEMA ACUTIZARII SIMTURILOR SI AL PERCEPTIILOR

Proverul similinum a afirmat ca si-a redobindit capacitatea de a empatiza cu lumea din jur.

In general remediul sufera de o hipersensibilitate extrema la toti stimuli din jur. In plan psiho-emotional este irascibil, agitat, nervos si vorbeste tare. La nivelul ochilor are cind o acuitate vizuala foarte buna, cind tulburari de vedere, la nivelul urechilor acufene, gustul este cind perventit cind are dorinte de picanterii si delicatese. La nivelul mirosului are loc o acutizare sau o lipsa a lui, mai bine zis, a mirosului propriului corp. Exemplu, a se vedea din proving persoana care afima ca I se pare ca degaja un miros urit din reactia celor din jurul . La nivel proprioceptiv se observa o necoordonare a miscarilor miinilor si a propriilor picioare, tremor interior. Sexualitate cu senzualitate extrema care dezinhiba.

V. TEMA ELIBERARII

Ii place sa fie liber, dar si sa elibereze. Nu suporta constringerile de orice natura. In plan psiho-emotional elibereaza persoanele de sofisme, ducandu-i spre SIMPLITATEA LUI DUMNEZEU. In starea lor de beatitudine ( a se vedea intrebarea a 26-a din Suma Teologica a lui Thoma D’ Aquino care de asemenea se potriveste remediului) reusesc sa ajute si persoanele din jur sa se elibereze. In plan somatic , durerile au caracter de presiune din exterior spre interior in special la cap, iar la nivelul articulatiilor blocheaza/elibereaza miscarea .

VI. TEMA AGRESIUNII

Are o mare teama de agresiune pe care o ocoleste cat poate sau daca nu, se apara tot prin agresiune (cind este rupta planta degaja un miros urat, respingator, ca de spalatoreasa sau de rufe murdare). In dictionarul de simboluri am gasit la cuvintul spalatoreasa urmatoarele: in India simbolizeaza femeia din casta de jos, depravata sexual, un fel de materie prima nediferentiata. De asemenea este asociata si cu intelepciunea daca dansul ei simbolizeaza ascensiunea lui Kundaliri. La cuvintul parfum/ miros se spune ca face parte din jertfa care contribuie la agrearea ei de catre Divinitate. Mai simbolizeaza memoria sau mai degraba stimuleaza memoria inlesnind aparitia imaginilor sau a scenelor semnificative, deci e producator de psihism (a se vedea reintoarcerea proverului similimum in trecut, visele proverilor despre trecut}. Mai este si expresia virtutiilor sau a perfectiunii spirituale si joaca si un rol de purificare.

Ca exemplu in acest sens este relatarea provarului similimum despre viata lui marcata de agresiune, iar un alt exemplu pe care l-as putea da este din provingul Dr. Stefan Kohlraush unde un prover a declarat ca avea tendinta sa critice agresiv pe altii dar cu teama de a nu fi ranit.

Dar la Geranium Rebertianum totul este pervertit intr-un anumit stadiu de evolutie si intelegere a lucruruilor. In final il tradeaza simturile si nu mai reuseste sa ajunga acolo sus unde isi doreste. Gustul i se perverteste, vazul il cam lasa, nici cu auzul nu sta bine de bruiajele care apar. Are probleme si cu simtul proprioceptiv, scapa obiecte din mina, se taie, nu isi mai coordoneaza bine picioarele, ne mai vorbind de articulatii care il c-am incorseteaza.

In egoliza se izoleaza in vederea cautarii asidue a PURITATII/ SIMPLITATII lui DUMNEZEU prin eliminarea structurilor parazite ( este vorba de procesele de detoxifiere la toate nivelurile, mai mult sau mai putin constientizate de prover), devine modest, isi pierde increderea in sine, se considera murdar si nu tocmai destept.

In egotrofie cauta plin de energie si vitalitate, sa faca cat mai multe treburi uneori pana la epuizare, mandru in tot ce face. Se deda placerilor de orice fel, multumit de trairile sale si tocmai datorita acestei mandri cade de pe scara ascensionarii divine.

In heteroliza e agresiv cu cei din jur, dar asta mai mult ca o metoda de aparare.

Insa cum se spune in Yoga ca in lacurile murdare cresc nuferi, asa ar putea si Geranium Robertianum sa se ridice din mlastina catre cer pentru ca are cu ce numai sa se inteleaga si sa inteleage pe cei din jur.

Cred ca atributul Divin ravnit de acest remediu este COMUNICAREA, buna relationare cu ceilalti fara sentimentul ca este agresat si sa stea in permanenta cu privirea atintita spre cer ( conform denumirii englezesti a remediului -bird eyes si a celorlalte considerente).
avatar
scarface
Admin

Mesaje : 6646
Data de inscriere : 19/11/2009

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus


 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum